Online platform ‘Thai Chana’

Amazing Thailand

De Koninklijke Thaise regering lanceert het online platform ‘Thai Chana’. Een platform dat bedoelt is om de positieve effecten van de COVID-19 controlemaatregelen die tot nu toe genomen zijn te behouden. 

Het is tijd voor fase twee van het versoepelen van de restricties rondom COVID-19. Daarom is het online platform ‘Thai Chana’ in het leven geroepen. Deze is er om te voorkomen dat winkelende klanten besmet worden, met als groter doel een tweede golf van COVID-19 voorkomen. Mensen die nauw in contact zijn gekomen met besmette mensen in winkels zullen in hetzelfde uur worden opgeroepen om zichzelf te laten testen.

Winkeliers moeten zich online registreren en informatie verstrekken, waaronder contactgegevens, openingstijden, bezoekers limieten en een vragenlijst invullen over de COVID-19 controlemaatregelen. Na goedkeuring ontvangen ze een QR-code die voor het pand moet worden geplaatst. 

Klanten gebruiken vervolgens hun mobiele telefoon om de code te scannen en te controleren of de winkel en het restaurant meer klanten aan kunnen onder de social-distancing regels. Klanten kunnen de app ook gebruiken om meldingen te geven aan de overheid als de winkels die ze hebben bezocht de COVID-19 controlemaatregelen niet goed naleven. 

Volgens het ministerie van Digitale Economie en Samenleving zal alleen het Ministerie van Ziektebestrijding en het ministerie van Volksgezondheid toegang hebben tot de persoonlijke informatie van de kant.

Het handhaven van social distancing kan soms lastig zijn, maar het is voor het grotere goed. Het is goed om herinnerd te worden aan de gezonheids- en veiligheidsaanbevelingen om de verspreiding van de COVID-19 ziekte te voorkomen door ons te houden aan social distancing, het dragen van een masker of doek als je naar buiten gaat en regelmatig je handen te wassen. Laten we ons daar allemaal aan houden, om elkaar te helpen! 

 

Start het gesprek met gelijkgestemden