De Tourism Authority of Thailand (TAT) is bezig met het opstellen van een strategie om de restricties rondom corona te gaan versoepelen zodat bedrijven die gericht zijn op toerisme weer beter kunnen opereren. De zogenaamde ‘nieuwe norm’ voor Thais toerisme richt zich op minder reizen, kleinere bijeenkomsten en het vermijden van drukte.
Veel bedrijven moeten nog wachten op versoepelingen en de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid volgen, maar er zijn gelukkig een aantal versoepelingen voor toerisme gerelateerde bedrijven. De Civil Aviation Authority of Thailand maakte bekend dat er nog geen internationale vluchten naar Thailand mogelijk zijn tot 30 juni 2020, maar we zijn hoopvol.
De gouverneur, Yutha Supasorn, van TAT zei hierover: ‘TAT werkt actief samen met onze toeristische partners en andere industriële partners. Onze strategie is om eerst binnenlands toerisme te ondersteunen en te leren van deze ervaringen. De Thaise mensen zullen dan straks klaar zijn voor internationaal toerisme nadat de situatie wordt versoepeld.’
FASE EEN
Om te beginnen heeft TAT basiswaarden opgesteld voor het nieuwe normaal: om opnieuw op te starten moet de toeristenindustrie ziekte bestrijdingsmaatregelen nemen totdat er een vaccin is ontwikkeld. Dit zal al het gedrag en de patronen van traditionele reis- en toerisme activiteiten beïnvloeden en veranderen, te beginnen met de luchtvaart ervaring.
De Thaise toeristenindustrie heeft laten zien dat het ongelooflijk veerkrachtig is door de jaren heen en heeft een hoop negatieve ervaringen overleefd. Deze keer is het anders omdat het niet alleen een binnenlands probleem is, maar wereldwijd van invloed is op waardevolle inkomend internationaal toerisme.
Er zal een hoop moeten veranderen en het is wachten op een vaccin. Toeristen moeten alle mogelijkheden krijgen om zichzelf te kunnen beschermen en ook anderen kunnen beschermen door verspreiding van het virus te voorkomen. Alleen de minst vatbaren voor corona zullen in deze fase reizen. Dit betekent dat Gen Y of millennials naar verwachting als eerst mogen reizen.
De toeristenindustrie in Thailand is sterk afhankelijk van internationale toeristen en uiteindelijk zullen de consumenten beslissen of en wanneer ze zich comfortabel genoeg voelen om naar het buitenland te reizen. Op operationeel niveau zullen producten en diensten allemaal hierop worden aangepast en zal het aantal potentiële klanten sterk worden verminderd.
FASE TWEE EN DRIE
Fase twee kan beginnen nadat internationale vluchten weer zijn toegestaan. De ‘nieuwe norm’ van toerisme wordt gepromoot op basis van veiligheid en hygiëne. Internationale toeristen die naar Thailand komen, mogen niet reizen vanuit of wonen in lokale transmissie gebieden. Ze mogen niet besmet zijn of besmet zijn geweest met COVID-19. Hier moeten zij ook een medische verklaring voor hebben. Bovendien zijn er beperkingen voor reizen naar het buitenland voor Thaise mensen.
Het promoten van het toerisme wordt gedaan met een nieuwe campagne. Tijdens deze actie worden er voornamelijk culturele activiteiten, gezondheidsactiviteiten en de schoonheid van natuurlijke attracties gepromoot. Dit gebeurt om het aantal toeristen op bepaalde plekken te beperken en drukte te voorkomen.
Wanneer de toeristen zijn aangekomen in Thailand moeten ze een COVID-19-sneltest afnemen ter bevestiging. Tijdens het verblijf in Thailand moeten toeristen een app installeren en gebruiken op hun smartphone voor de veiligheid en bescherming van reizen in en uit bepaalde gebieden.
Voor duurzaamheid wordt eerst het binnenlands toerisme gestimuleerd dat geen veilig genoeg is en geen risico’s heeft voor de gezondheid. Daarnaast wordt er gefocust op high-end internationale toeristen. Er wordt gestreefd naar een imago van Thailand als bestemming voor gezondheidstoerisme van wereldklasse.
De TAT-gouverneur zei: ‘Internationale toeristen aanmoedigen om naar Thailand te reizen moet betaalbaar zijn en dit kan door hotels en touroperators te subsidiëren. Zodat zij op hun beurt de prijs van tickets voor vervoer en accommodatie kunnen verlagen en dit bevordert een duurzaam herstel op lange termijn.’
Er wordt ondersteuning geboden bij het verstrekken van geld aan luchtvaartmaatschappijen en touroperators voor gebruik in public relations of het uitvoeren van toeristische marketing. De incentives kunnen ook worden gebruikt in combinatie met influencers om toeristisch verkeer naar en in Thailand te promoten.
Er zal belastinggeld worden verzameld van uitgaande Thaise toeristen om het binnenlandse toerisme te verbeteren. Daarnaast zal ook de avondklok worden verlengd in gebieden met internationale toeristen om de nachtelijke economie te stimuleren.
Door middel van marketing en communicatie, het creëren van een positief beeld van de toeristenindustrie en het proberen te verminderen van de huiverigheid om naar Thailand te reizen hopen we dat het toerisme weer op gang komt.
Het nieuwe normaal kunnen we als volgt samenvatten: BEST.
B ooking (van tevoren reserveren): Je reis plannen zal een noodzaak worden. Dit is inclusief het aantal mensen, datum, tijd en kosten die vooraf moeten worden berekend zodat er ingespeeld kan worden op de voorwaarden en de sociale afstand die bewaard moet worden.
E nvironmental (omgeving liefhebbers): Het enthousiasme en verlangen van toeristen en toeristisch gerelateerde partijen opwekken om mee te doen aan het promoten van verantwoord toerisme voor de samenleving. Hiermee kunnen ze het milieu helpen door het behouden van de kwaliteit ervan en de problemen die worden veroorzaakt door het toerisme oplossen; zoals afval en vervuiling.
S afety (veiligheid staat voorop): Toeristen zullen meer aandacht geven aan het beschermen van zichzelf en voorkomen dat zij meehelpen aan de verspreiding van het virus. Informatie over netheid en hygiëne van een land zal een belangrijke rol spelen in de keuze van toeristen om te reizen.
T echnology (verbeterde toeristische ervaringen): Digitale technologie zal helpen om positieve ervaringen van toeristen te versterken. Er zullen ook meer potentiële services ontwikkeld worden die helpen om de veiligheid te waarborgen. Zoals Mobile Track and Trace: een volgsysteem dat elk individu en / of apparaten in realtime verifieert en volgt.
De Tourism Authority of Thailand (TAT) is bezig met het opstellen van een strategie om de restricties rondom corona te gaan versoepelen zodat bedrijven die gericht zijn op toerisme weer beter kunnen opereren. De zogenaamde ‘nieuwe norm’ voor Thais toerisme richt zich op minder reizen, kleinere bijeenkomsten en het vermijden van drukte.
Veel bedrijven moeten nog wachten op versoepelingen en de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid volgen, maar er zijn gelukkig een aantal versoepelingen voor toerisme gerelateerde bedrijven. De Civil Aviation Authority of Thailand maakte bekend dat er nog geen internationale vluchten naar Thailand mogelijk zijn tot 30 juni 2020, maar we zijn hoopvol.
De gouverneur, Yutha Supasorn, van TAT zei hierover: ‘TAT werkt actief samen met onze toeristische partners en andere industriële partners. Onze strategie is om eerst binnenlands toerisme te ondersteunen en te leren van deze ervaringen. De Thaise mensen zullen dan straks klaar zijn voor internationaal toerisme nadat de situatie wordt versoepeld.’
FASE EEN
Om te beginnen heeft TAT basiswaarden opgesteld voor het nieuwe normaal: om opnieuw op te starten moet de toeristenindustrie ziekte bestrijdingsmaatregelen nemen totdat er een vaccin is ontwikkeld. Dit zal al het gedrag en de patronen van traditionele reis- en toerisme activiteiten beïnvloeden en veranderen, te beginnen met de luchtvaart ervaring.
De Thaise toeristenindustrie heeft laten zien dat het ongelooflijk veerkrachtig is door de jaren heen en heeft een hoop negatieve ervaringen overleefd. Deze keer is het anders omdat het niet alleen een binnenlands probleem is, maar wereldwijd van invloed is op waardevolle inkomend internationaal toerisme.
Er zal een hoop moeten veranderen en het is wachten op een vaccin. Toeristen moeten alle mogelijkheden krijgen om zichzelf te kunnen beschermen en ook anderen kunnen beschermen door verspreiding van het virus te voorkomen. Alleen de minst vatbaren voor corona zullen in deze fase reizen. Dit betekent dat Gen Y of millennials naar verwachting als eerst mogen reizen.
De toeristenindustrie in Thailand is sterk afhankelijk van internationale toeristen en uiteindelijk zullen de consumenten beslissen of en wanneer ze zich comfortabel genoeg voelen om naar het buitenland te reizen. Op operationeel niveau zullen producten en diensten allemaal hierop worden aangepast en zal het aantal potentiële klanten sterk worden verminderd.
FASE TWEE EN DRIE
Fase twee kan beginnen nadat internationale vluchten weer zijn toegestaan. De ‘nieuwe norm’ van toerisme wordt gepromoot op basis van veiligheid en hygiëne. Internationale toeristen die naar Thailand komen, mogen niet reizen vanuit of wonen in lokale transmissie gebieden. Ze mogen niet besmet zijn of besmet zijn geweest met COVID-19. Hier moeten zij ook een medische verklaring voor hebben. Bovendien zijn er beperkingen voor reizen naar het buitenland voor Thaise mensen.
Het promoten van het toerisme wordt gedaan met een nieuwe campagne. Tijdens deze actie worden er voornamelijk culturele activiteiten, gezondheidsactiviteiten en de schoonheid van natuurlijke attracties gepromoot. Dit gebeurt om het aantal toeristen op bepaalde plekken te beperken en drukte te voorkomen.
Wanneer de toeristen zijn aangekomen in Thailand moeten ze een COVID-19-sneltest afnemen ter bevestiging. Tijdens het verblijf in Thailand moeten toeristen een app installeren en gebruiken op hun smartphone voor de veiligheid en bescherming van reizen in en uit bepaalde gebieden.
Voor duurzaamheid wordt eerst het binnenlands toerisme gestimuleerd dat geen veilig genoeg is en geen risico’s heeft voor de gezondheid. Daarnaast wordt er gefocust op high-end internationale toeristen. Er wordt gestreefd naar een imago van Thailand als bestemming voor gezondheidstoerisme van wereldklasse.
De TAT-gouverneur zei: ‘Internationale toeristen aanmoedigen om naar Thailand te reizen moet betaalbaar zijn en dit kan door hotels en touroperators te subsidiëren. Zodat zij op hun beurt de prijs van tickets voor vervoer en accommodatie kunnen verlagen en dit bevordert een duurzaam herstel op lange termijn.’
Er wordt ondersteuning geboden bij het verstrekken van geld aan luchtvaartmaatschappijen en touroperators voor gebruik in public relations of het uitvoeren van toeristische marketing. De incentives kunnen ook worden gebruikt in combinatie met influencers om toeristisch verkeer naar en in Thailand te promoten.
Er zal belastinggeld worden verzameld van uitgaande Thaise toeristen om het binnenlandse toerisme te verbeteren. Daarnaast zal ook de avondklok worden verlengd in gebieden met internationale toeristen om de nachtelijke economie te stimuleren.
Door middel van marketing en communicatie, het creëren van een positief beeld van de toeristenindustrie en het proberen te verminderen van de huiverigheid om naar Thailand te reizen hopen we dat het toerisme weer op gang komt.
Het nieuwe normaal kunnen we als volgt samenvatten: BEST.
B ooking (van tevoren reserveren): Je reis plannen zal een noodzaak worden. Dit is inclusief het aantal mensen, datum, tijd en kosten die vooraf moeten worden berekend zodat er ingespeeld kan worden op de voorwaarden en de sociale afstand die bewaard moet worden.
E nvironmental (omgeving liefhebbers): Het enthousiasme en verlangen van toeristen en toeristisch gerelateerde partijen opwekken om mee te doen aan het promoten van verantwoord toerisme voor de samenleving. Hiermee kunnen ze het milieu helpen door het behouden van de kwaliteit ervan en de problemen die worden veroorzaakt door het toerisme oplossen; zoals afval en vervuiling.
S afety (veiligheid staat voorop): Toeristen zullen meer aandacht geven aan het beschermen van zichzelf en voorkomen dat zij meehelpen aan de verspreiding van het virus. Informatie over netheid en hygiëne van een land zal een belangrijke rol spelen in de keuze van toeristen om te reizen.
T echnology (verbeterde toeristische ervaringen): Digitale technologie zal helpen om positieve ervaringen van toeristen te versterken. Er zullen ook meer potentiële services ontwikkeld worden die helpen om de veiligheid te waarborgen. Zoals Mobile Track and Trace: een volgsysteem dat elk individu en / of apparaten in realtime verifieert en volgt.