Goedkoop bellen en internetten in Thailand

De smartphone, bijna niemand kan meer zonder en dit is op vakantie niet anders. Je vindt binnen no time het perfecte hotel, de weg naar jouw droom tempel of leest nog snel een aantal restaurantrecensies door. Ook blijf je makkelijk in contact met het thuisfront, want hen op zijn tijd een beetje jaloers maken met een kiekje op een parelwit strand is toch wel leuk. 

 

Helaas kan bellen en internetten buiten Europa erg prijzig zijn. Bij de meeste Nederlandse providers zit alleen het bellen en internetten binnen Europa in eigen bundel. Onderaan dit artikel vind je de tarieven van een aantal grote provider buiten Europa. Wat gelijk opvalt is dat alleen Tele2 een redelijk goedkope optie aanbiedt, maar de andere aanbieders vragen veel geld voor weinig data. Een dag surfen op het internet kan hierdoor al gauw oplopen tot honderden euro’s. 

 

Op zulke bedragen zit niemand te wachten en daarom raden wij iedereen aan om een Thaise simkaart aan te schaffen. Het bellen en internetten is op deze manier veel goedkoper en omdat je werkt met prepaid tegoed kan je nooit worden verrast door onverwachte kosten! Wij horen je denken, waar scoor ik deze goede deal? Dat is heel makkelijk, zodra je landt op de internationale luchthaven van Bangkok loop je de arrival hal uit en ga je op zoek naar een AIS, DTAC of TrueMove H kiosk; de drie grootste telefoonaanbieders in Thailand. Als je op de luchthaven bent vergeten om een simkaart te kopen, geen paniek. In de grotere shopping malls in Thailand hebben providers vaak een eigen winkel. Het voordeel van deze twee plekken is dat de medewerkers de simkaart installeren en zij goed Engels spreken. Binnen vijf minuten sta je weer op straat en ben je good to go! 

 

Land je op een klein vliegveld en zijn er geen grote shopping malls in de buurt? Dan kan je ook terecht bij supermarkten zoals 7-Eleven, Family Markt, Tesco en Big C. Deze zitten door heel Thailand, maar het nadeel hieraan is dat niet iedereen goed Engels spreekt en het installeren van de simkaart moet je vaak zelf doen. 

 

Waar je ook je simkaart haalt, neem altijd je paspoort mee anders kan je er geen krijgen. De kosten liggen tussen de 15 à 25 euro voor de simkaart plus voldoende data en je behoudt je eigen nummer. Als laatst is het goed om te vermelden dat je het beste een prepaid-pakket kan kiezen dat aansluit op jouw reis en verbruik. Blijf jij 3 weken, dan heb je natuurlijk geen bundel van maanden nodig. Dit waren de tips, surf ze! 

 

Tarieven buiten Europa

Tele 2

 

Vodafone

 

KPN

 

T-Mobile

 

De smartphone, bijna niemand kan meer zonder en dit is op vakantie niet anders. Je vindt binnen no time het perfecte hotel, de weg naar jouw droom tempel of leest nog snel een aantal restaurantrecensies door. Ook blijf je makkelijk in contact met het thuisfront, want hen op zijn tijd een beetje jaloers maken met een kiekje op een parelwit strand is toch wel leuk. 

 

Helaas kan bellen en internetten buiten Europa erg prijzig zijn. Bij de meeste Nederlandse providers zit alleen het bellen en internetten binnen Europa in eigen bundel. Onderaan dit artikel vind je de tarieven van een aantal grote provider buiten Europa. Wat gelijk opvalt is dat alleen Tele2 een redelijk goedkope optie aanbiedt, maar de andere aanbieders vragen veel geld voor weinig data. Een dag surfen op het internet kan hierdoor al gauw oplopen tot honderden euro’s. 

 

Op zulke bedragen zit niemand te wachten en daarom raden wij iedereen aan om een Thaise simkaart aan te schaffen. Het bellen en internetten is op deze manier veel goedkoper en omdat je werkt met prepaid tegoed kan je nooit worden verrast door onverwachte kosten! Wij horen je denken, waar scoor ik deze goede deal? Dat is heel makkelijk, zodra je landt op de internationale luchthaven van Bangkok loop je de arrival hal uit en ga je op zoek naar een AIS, DTAC of TrueMove H kiosk; de drie grootste telefoonaanbieders in Thailand. Als je op de luchthaven bent vergeten om een simkaart te kopen, geen paniek. In de grotere shopping malls in Thailand hebben providers vaak een eigen winkel. Het voordeel van deze twee plekken is dat de medewerkers de simkaart installeren en zij goed Engels spreken. Binnen vijf minuten sta je weer op straat en ben je good to go! 

 

Land je op een klein vliegveld en zijn er geen grote shopping malls in de buurt? Dan kan je ook terecht bij supermarkten zoals 7-Eleven, Family Markt, Tesco en Big C. Deze zitten door heel Thailand, maar het nadeel hieraan is dat niet iedereen goed Engels spreekt en het installeren van de simkaart moet je vaak zelf doen. 

 

Waar je ook je simkaart haalt, neem altijd je paspoort mee anders kan je er geen krijgen. De kosten liggen tussen de 15 à 25 euro voor de simkaart plus voldoende data en je behoudt je eigen nummer. Als laatst is het goed om te vermelden dat je het beste een prepaid-pakket kan kiezen dat aansluit op jouw reis en verbruik. Blijf jij 3 weken, dan heb je natuurlijk geen bundel van maanden nodig. Dit waren de tips, surf ze! 

 

Tarieven buiten Europa

Tele 2

 

Vodafone

 

KPN

 

T-Mobile

 

Close
Laatste reisblog
Close
© 2024 Tourism Authority of Thailand
Close
Wij gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media te bieden en om ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze sociale media-, advertentie- en analysepartners. View more
Cookies settings
Accepteren
Weigeren
Privacy & cookiebeleid
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het plaatsen van een bestelling of het registreren op onze site kan het zijn dat u gevraagd wordt om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Waar gebruiken we uw informatie voor?

Alle informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons beter in te spelen op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website-aanbiedingen te verbeteren op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden verstrekt zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het aangekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor het verwerken van bestellingen, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren een verscheidenheid aan beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te waarborgen wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of opent. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle verstrekte gevoelige/kredietinformatie wordt verzonden via Secure Socket Layer (SSL)-technologie en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway-providers, die alleen toegankelijk is voor degenen met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie wordt uw privé-informatie (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of diens serviceprovider naar de harde schijf van uw computer overdraagt via uw webbrowser (indien u dit toestaat), waardoor de systemen van de site of serviceprovider uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden). We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden en te verwerken, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, advertenties bij te houden en geaggregeerde gegevens over siteverkeer en site-interacties samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen bieden. We kunnen contracten afsluiten met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders mogen de informatie die namens ons wordt verzameld alleen gebruiken om ons te helpen ons bedrijf te beheren en te verbeteren. Als u dat liever hebt, kunt u ervoor kiezen om elke keer dat er een cookie wordt verzonden een waarschuwing te ontvangen, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Net als bij de meeste websites kunnen sommige van onze diensten niet correct functioneren als u cookies uitschakelt. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze websites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u wilt afzien van Google Analytics-monitoring van uw gedrag op onze sites, kunt u deze link gebruiken (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/).

Maken we informatie bekend aan externe partijen?

We verkopen, verhandelen of anderszins geven we uw persoonlijk identificeerbare informatie niet over aan externe partijen. Dit geldt niet voor vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het beheren van onze website, het uitvoeren van onze bedrijfsactiviteiten of het verlenen van diensten aan u, mits deze partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen uw informatie ook vrijgeven wanneer we van mening zijn dat dit gepast is om te voldoen aan de wet, onze sitebeleid te handhaven of om de rechten, eigendommen of veiligheid van onszelf of anderen te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of ander gebruik.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We zullen u meer vragen stellen voor verschillende diensten, waaronder verkoopacties. Tenzij anders vermeld, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen tijdens de registratie voor bepaalde diensten (bijvoorbeeld professionele netwerken) ook enkele andere, vrijwillige vragen stellen, zodat we een duidelijker beeld van u krijgen. Dit stelt ons ook in staat om diensten voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, kunnen we naast de gegevens die u aan ons verstrekt wanneer u zich registreert, ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen wat u interessant zou kunnen vinden. Deze 'profilering'-informatie is afkomstig van verschillende bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of van bronnen zoals enquêtes en peilingen waar u toestemming hebt gegeven om uw gegevens te delen. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met ons te delen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Na registratie, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze voor u interessant zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u hebt gelezen op onze website. U kunt op elk moment besluiten deze e-mails niet meer te ontvangen en u kunt zich op elk moment afmelden. Inloggen met sociale netwerkgegevens Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, geeft u Facebook toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie, die vervolgens worden gebruikt om een profiel te vormen. U kunt ook uw afbeelding van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen te delen. Als u de app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, geeft u Google toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie, die we vervolgens gebruiken om een profiel te vormen. U kunt uw afbeelding van Google gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u ons uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen wij uw avatar (de kleine afbeelding die naast uw tweets verschijnt) en uw Twitter-gebruikersnaam.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We voldoen aan de vereisten van de Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA); we verzamelen geen informatie van personen jonger dan 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van ten minste 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een 'Mijn gegevens'-pagina (ook bekend als Dashboard), waar u uw persoonlijke gegevens op elk moment kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt deze pagina bereiken vanaf de meeste pagina's op de site – klik gewoon op de link 'Mijn gegevens' bovenaan het scherm wanneer u bent ingelogd.

Online privacybeleid alleen

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die via onze website wordt verzameld en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings