Thailand introduceert nieuw visum voor langdurig verblijf

Bangkok, 2 september 2022 – Vanaf 1 september 2022 zijn de aanvragen geopend voor Thailand’s nieuwe ‘Long-Term Resident (LTR)’ visum. Dit biedt meerdere voordelen voor de bezitters van het visum, waaronder een visum voor 10 jaar (te verlengen) en toestemming om in het koninkrijk te werken.

 

Het nieuwe visum voor een langdurig verblijf is bedoeld om Thailand aantrekkelijker te maken voor buitenlanders met een hoog potentieel als regionaal centrum om te wonen en zaken te doen. Het zal ook een cruciale rol spelen bij het promoten van Thailand als een ‘Remote Worker Friendly’-bestemming en ons helpen dit doelsegment aan te boren. Het zal naar verwachting buitenlands talent en expertise aantrekken die kunnen bijdragen aan de binnenlandse uitgaven en de economische groei kunnen ondersteunen. Met het visum voor een langdurig verblijf wil de Thaise regering de komende vijf jaar een miljoen rijke en getalenteerde buitenlanders naar Thailand halen.

 

Het LTR-visum is beschikbaar voor vier categorieën buitenlanders:

  • Rijke wereldburgers – met een totaal vermogen van niet minder dan 1 miljoen dollar, een persoonlijk inkomen van niet minder dan 80.000 dollar per jaar in de afgelopen twee jaar, die in Thailand investeren ter waarde van niet minder dan 500.000 dollar.
  • Buitenlandse (rijk) gepensioneerden met een persoonlijk inkomen van minstens 80.000 dollar per jaar.
  • Beroepsbeoefenaren die vanuit Thailand werken – met een persoonlijk inkomen van minstens 80.000 dollar per jaar in de afgelopen twee jaar, een werkervaring van minstens vijf jaar en werkzaam in een wettelijk geregistreerde onderneming met een inkomen van minstens 150 miljoen dollar in de afgelopen drie jaar.
  • Hoogopgeleide professionals – hebben een persoonlijk inkomen van minstens 80.000 dollar per jaar, zijn bekwaam in de doelindustrie en hebben minstens vijf jaar werkervaring.
    Echtgenoten en kinderen jonger dan 20 jaar van een houder van een LTR-visum komen ook in aanmerking (maximaal vier personen ten laste per visumhouder).

 

Het LTR-visum biedt de houder meerdere voordelen. Deze zijn:

  • Een visum met een geldigheidsduur van 10 jaar (die kan worden verlengd);
  • De verplichting om zich eens per jaar te melden bij de immigratiedienst in plaats van elke 90 dagen;
  • Fast track service op internationale luchthavens in Thailand;
  • Meervoudige terugkeervergunning;
  • Toestemming om in Thailand te werken (digitale werkvergunning);
  • Verlaging van de inkomstenbelasting tot 17% voor hoogopgeleide professionals;
  • Vrijstelling van de verhouding tussen vier Thais en één buitenlander.
    Voor meer informatie over het LTR-visum en het indienen van een aanvraag kunt u terecht op https://ltr.boi.go.th/index.html.

 

Of neem contact op met de Expatriate Services Division One Stop Service Centre for Visa and Work Permit op Tel. +66 (0) 2209 1100 Ext. 1109-1110, of mevrouw Saithip op +66 (0) 2209 1147 en de heer Attapol op +66 (0) 2209 1141 tussen 8.30 en 16.30 uur (plaatselijke tijd Bangkok), e-mail: ltr@boi.go.th.

Close
Laatste reisblog
Close
© 2024 Tourism Authority of Thailand
Close
Wij gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media te bieden en om ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze sociale media-, advertentie- en analysepartners. View more
Cookies settings
Accepteren
Weigeren
Privacy & cookiebeleid
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het plaatsen van een bestelling of het registreren op onze site kan het zijn dat u gevraagd wordt om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Waar gebruiken we uw informatie voor?

Alle informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons beter in te spelen op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website-aanbiedingen te verbeteren op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden verstrekt zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het aangekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor het verwerken van bestellingen, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren een verscheidenheid aan beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te waarborgen wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of opent. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle verstrekte gevoelige/kredietinformatie wordt verzonden via Secure Socket Layer (SSL)-technologie en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway-providers, die alleen toegankelijk is voor degenen met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie wordt uw privé-informatie (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of diens serviceprovider naar de harde schijf van uw computer overdraagt via uw webbrowser (indien u dit toestaat), waardoor de systemen van de site of serviceprovider uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden). We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden en te verwerken, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, advertenties bij te houden en geaggregeerde gegevens over siteverkeer en site-interacties samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen bieden. We kunnen contracten afsluiten met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders mogen de informatie die namens ons wordt verzameld alleen gebruiken om ons te helpen ons bedrijf te beheren en te verbeteren. Als u dat liever hebt, kunt u ervoor kiezen om elke keer dat er een cookie wordt verzonden een waarschuwing te ontvangen, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Net als bij de meeste websites kunnen sommige van onze diensten niet correct functioneren als u cookies uitschakelt. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze websites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u wilt afzien van Google Analytics-monitoring van uw gedrag op onze sites, kunt u deze link gebruiken (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/).

Maken we informatie bekend aan externe partijen?

We verkopen, verhandelen of anderszins geven we uw persoonlijk identificeerbare informatie niet over aan externe partijen. Dit geldt niet voor vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het beheren van onze website, het uitvoeren van onze bedrijfsactiviteiten of het verlenen van diensten aan u, mits deze partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen uw informatie ook vrijgeven wanneer we van mening zijn dat dit gepast is om te voldoen aan de wet, onze sitebeleid te handhaven of om de rechten, eigendommen of veiligheid van onszelf of anderen te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of ander gebruik.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We zullen u meer vragen stellen voor verschillende diensten, waaronder verkoopacties. Tenzij anders vermeld, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen tijdens de registratie voor bepaalde diensten (bijvoorbeeld professionele netwerken) ook enkele andere, vrijwillige vragen stellen, zodat we een duidelijker beeld van u krijgen. Dit stelt ons ook in staat om diensten voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, kunnen we naast de gegevens die u aan ons verstrekt wanneer u zich registreert, ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen wat u interessant zou kunnen vinden. Deze 'profilering'-informatie is afkomstig van verschillende bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of van bronnen zoals enquêtes en peilingen waar u toestemming hebt gegeven om uw gegevens te delen. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met ons te delen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Na registratie, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze voor u interessant zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u hebt gelezen op onze website. U kunt op elk moment besluiten deze e-mails niet meer te ontvangen en u kunt zich op elk moment afmelden. Inloggen met sociale netwerkgegevens Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, geeft u Facebook toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie, die vervolgens worden gebruikt om een profiel te vormen. U kunt ook uw afbeelding van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen te delen. Als u de app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, geeft u Google toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie, die we vervolgens gebruiken om een profiel te vormen. U kunt uw afbeelding van Google gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u ons uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen wij uw avatar (de kleine afbeelding die naast uw tweets verschijnt) en uw Twitter-gebruikersnaam.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We voldoen aan de vereisten van de Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA); we verzamelen geen informatie van personen jonger dan 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van ten minste 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een 'Mijn gegevens'-pagina (ook bekend als Dashboard), waar u uw persoonlijke gegevens op elk moment kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt deze pagina bereiken vanaf de meeste pagina's op de site – klik gewoon op de link 'Mijn gegevens' bovenaan het scherm wanneer u bent ingelogd.

Online privacybeleid alleen

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die via onze website wordt verzameld en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings