Het ‘groene’ meesterbrein achter de duurzaamheidsdoelen van milieuvriendelijke hotels.

Elk hotel heeft één sleutelfiguur nodig die de milieuvriendelijke doelstellingen van het hotel omzet in realiteit door de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, afval te beheren en ervoor te zorgen dat middelen zo kosteneffectief en efficiënt mogelijk worden gebruikt.

In het vierde artikel van de vijfdelige CF-Hotels serie kijken we naar de belangrijkste persoon achter de groene operaties van drie CF-Hotels-leden en wat hen uniek maakt. Tegenwoordig baseren reizigers hun accommodatie keuzes niet alleen op prijs, waar voor hun geld, locatie en voorzieningen, maar ook op de duurzaamheid en milieuzorg van die hotels, waaronder het verminderen van het gebruik van plastiek en de uitstoot van broeikasgassen.

Toch, ongeacht hoe goed elk hotel zijn milieu- en duurzaamheidsbeleid heeft opgezet, kunnen de doelen niet worden bereikt zonder efficiënte menselijke hulpbronnen. Hier komt het brein achter de inspanning om de hoek kijken.

Deze ‘groene’ man (of vrouw) is de drijvende kracht achter elke plek om het doel van duurzaamheid te bereiken, wat niet alleen het hotel ten goede komt, maar ook de reizigers en de lokale gemeenschap.

Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach

Sleutelfiguur: Rawiwan Poongam, Resort Experience Manager en Duurzaamheidskampioen

Belangrijkste boodschap: “Wij moeten zowel de sleutel als de tussenpersoon zijn in het sturen en opvolgen van alle hotelafdelingen onder het duurzame milieubeleid. Wij geloven dat zorg dragen voor het milieu en de gemeenschap net zo belangrijk is als het creëren van een onvergetelijke ervaring voor onze gasten.”

Belangrijkste succes: Het plaatsen van 1.006 zonnepanelen met een piekcapaciteit van 653 kilowatt, in staat om de CO2-uitstoot met 489,93 ton per jaar te verminderen, plus apparatuur die de temperatuur van het zeewater meet om de impact van klimaatverandering op het zeeleven te bepalen.

Belangrijk punt: Zonnepanelen zijn geïnstalleerd op de daken van vier gebouwen op het terrein, met een oppervlakte van meer dan 3.000 vierkante meter. De zonnepanelen zijn sinds april 2024 operationeel en zullen naar verwachting het jaarlijkse energieverbruik met minstens 7% verminderen en de CO2-uitstoot met maximaal 489,93 ton per jaar verminderen. Dit hotel wordt beschouwd als het hotel met het meest uitgebreide zonnepaneelsysteem van Phuket.

“Onze verantwoordelijkheid is om toezicht te houden op het duurzaamheidsbeleid van het hotel, gericht op het meest efficiënte gebruik van energie en middelen. We moeten doelen stellen en ervoor zorgen dat we deze bereiken. Wij moeten zowel de sleutel als de tussenpersoon zijn in het sturen en opvolgen van alle hotelafdelingen onder het duurzame milieubeleid,” aldus Rawiwan.

Als duurzaamheidskampioen is het haar taak om ervoor te zorgen dat het groene beleid van het hotel werkelijkheid wordt door de samenwerking van alle hotelafdelingen en de meer dan 300 personeelsleden.

Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach, is gecertificeerd als milieuvriendelijk hotel (Green Hotel) op zilverniveau voor zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid door het Departement van Klimaatverandering en Milieu sinds 2023 en het gouden niveau van Travellife sinds 2022. Het werd vorig jaar lid van CF-Hotels om de strijd tegen de uitstoot van broeikasgassen aan te gaan.

“Het beleid van het hotel is 100% tegen plastics voor eenmalig gebruik. Er worden glazen flessen in de kamers geplaatst zodat de gasten deze op elk moment kunnen bijvullen, terwijl ook de werknemers herbruikbare waterflessen hebben gekregen. Elke werknemer die op het terrein betrapt wordt met plastic voor eenmalig gebruik, of het nu een tas of een waterfles is, krijgt een boete van 100 baht,” zei ze.

“Het hotel heeft ook een afvalwaterzuiveringssysteem, een afvalscheidingssysteem en gebruikt energiezuinige LED-lampen. Computers worden automatisch uitgeschakeld als ze 15 minuten ongebruikt blijven. We hebben ook een groente- en kruidentuin om ingrediënten te voorzien voor de maaltijden van werknemers en oplaadpunten om het gebruik van elektrische voertuigen te bevorderen. Daarnaast biedt het hotel vervoer aan medewerkers, zodat ze niet zelf hoeven te rijden van en naar het werk.”

Het resort ligt aan Tri Trang Beach, dat bekendstaat om zijn kristalheldere wateren en prachtige koraalriffen. Sinds 2018 werkt het hotel samen met het Departement Visserij om het strand schoon te houden en de koralen te beschermen. Het heeft ook het Reef Education Center opgericht om publieke kennis en bewustwording over het marine ecosysteem te bevorderen.

“Het hotel heeft onlangs een marine bioloog aangesteld om de kustwateren en hun diverse zeeleven te verzorgen. Het doel is om toeristen te informeren over het belang om bij eb niet in de zee te gaan. Zwemmen op dat moment kan de koralen beschadigen. Bij vloed organiseren we snorkeltrips zodat mensen zelf kunnen zien hoe mooi de koralen zijn en leren op een milieuvriendelijke manier te reizen,” zei ze.

Eind april had het hotel ook onderwatertemperatuur- en lichtmeters geïnstalleerd op een afstand van drie, zes en tien meter van het wateroppervlak om de impact van klimaatverandering op het zeeleven te bestuderen. Het hotel heeft ook het Merlin Butterfly Sanctuary gecreëerd, waar mensen meer te weten kunnen komen over vlinders en verschillende soorten kunnen bekijken, variërend van de common Mormon (Papilio polytes), de great orange tip (Hebomia glaucippe) en de common birdwing (Troides helena) tot de Danaus genutia, met zijn “tijgerstrepen” van fel oranje en zwart.

“Aangezien er veel vlinders in de buurt van het hotel zijn, hebben we meer bomen geplant, vooral citrusbomen zoals citroen, waar ze hun eieren kunnen leggen. Nu zijn er veel verschillende soorten en we hebben ook een vlinderkwekerij. In de tuin kweken we orchideeën die we gebruiken als decoratie in het hotel. We bieden onze gasten ook boeken aan over koralen en vlinders.”

Rawiwan zei dat reizigers tegenwoordig steeds vaker kiezen voor ‘groene’ accommodaties en veel aandacht besteden aan milieuvriendelijke activiteiten. Vorig jaar bijvoorbeeld namen 11.042 gasten deel aan de eco-snorkeltrips van het hotel.

Wij geloven dat zorg dragen voor het milieu en de gemeenschap net zo belangrijk is als het creëren van een bijzondere ervaring voor onze gasten,” zei Rawiwan.

Veranda Resort Pattaya Na Jomtien

Sleutelfiguur: Kamol Sangiamwong, Hoofdingenieur

Belangrijkste boodschap: “Ik steun maatregelen voor het efficiënt en zo kosteneffectief mogelijk gebruik van elektriciteit om de uitstoot van broeikasgassen zoveel mogelijk te verminderen.”

Belangrijkste succes: Overstappen naar 100% LED-lampen en het installeren van zonnepanelen die het energieverbruik met 7-10% verminderen, terwijl de elektriciteitsrekening met maximaal 80.000 baht per maand wordt verlaagd.

Belangrijk punt: Het resort is van plan om tegen september van dit jaar zonnepanelen te installeren, waarvan wordt verwacht dat deze het elektriciteitsverbruik met 7-10% per maand zullen verminderen. Daarnaast verwacht men dat het gebruik van alternatieve energie de elektriciteitsrekening met maximaal 80.000 baht per maand zal verlagen. Alle lampen in het hotel zijn vervangen door LED-lampen. Veranda kreeg in 2023 de gouden certificering als ‘groen hotel’ van het Departement Klimaatverandering en Milieu en sloot zich in hetzelfde jaar aan bij het CF-Hotels-platform om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen volgens de normen van de Greenhouse Gas Management Organization.

“Het doel is om elk jaar het totale gebruik van hulpbronnen en energie met minstens 3% te verminderen. Elke afdeling moet elke maand gebruiksstatistieken bijhouden om de hoeveelheid olie, elektriciteit, leidingwater en gas die wordt verbruikt, te berekenen. Ik controleer deze cijfers zorgvuldig om te zien of ze overeenkomen met de bezettingsgraad en vergelijk ze met de gegevens van voorgaande jaren. Ik steun maatregelen voor het efficiënt en kosteneffectief gebruik van elektriciteit om de uitstoot van broeikasgassen zoveel mogelijk te verminderen,” aldus Kamol.

Hij houdt ook bij waar belangrijke producten zoals rijst, groenten, fruit, droogwaren en zeevruchten vandaan komen en hoeveel kilometers ze hebben afgelegd om bij het resort te komen. Het doel is om lokaal in te kopen om de ecologische voetafdruk van het resort laag te houden.

“Afvalwater wordt gezuiverd en vervolgens gebruikt om planten water te geven, waardoor het gebruik van leidingwater met wel 3 kubieke meter per dag wordt verminderd. De toestand van het afvalwaterbeheersysteem en de reinheid van de vetafscheider worden regelmatig gecontroleerd. De watermeter, het waterleidingsysteem en de drukverhogingspompen worden tweemaal daags gecontroleerd om er zeker van te zijn dat er geen lekkages zijn en dat de druk goed is.”

Het hotel beslaat ongeveer 5 rai (bijna 2 hectare), waarvan 39% is gewijd aan gebouwen en structuren en 32% aan groenvoorzieningen. Bomen zoals banaan, kokosnoot, papaja en pong pong (Cerbera odollam) omringen het terrein en zorgen voor schaduw en helpen ook bij de bevoorrading van de keukens. De biologische groentetuin levert ingrediënten voor de restaurants van het resort.

Afval wordt gescheiden in vier types : recyclebaar, organisch, gevaarlijk en algemeen. Gerecycled afval levert ongeveer 2.000 baht per week op wanneer het wordt verkocht, terwijl organisch afval wordt gebruikt om mest of bio-extracten te maken.

“Hotels die milieuproblemen serieus aanpakken, hebben een positieve impact, niet alleen op het hotel, maar ook op de omliggende gemeenschap en de samenleving in het algemeen. Toeristen besteden tegenwoordig veel aandacht aan deze kwestie en velen vragen naar de groene projecten waaraan ons hotel deelneemt. We tonen onze ‘groene’ certificeringen bij de receptie, zodat gasten er zeker van kunnen zijn dat ze duurzame toerisme ondersteunen,” aldus Kamol.

Ibis Styles Krabi Ao Nang

Sleutelfiguur: Sutan Piromnarg, Hotelmanager

Belangrijkste boodschap: “We zijn nog nieuw in de ‘groene hotel’-branche en moeten deelnemen aan meer observatieprogramma’s en workshops. We plannen ook om ons personeel te onderwijzen over de voordelen van groene praktijken, niet alleen in het hotel, maar ook in hun eigen leven, zodat ze deze kunnen toepassen in hun dagelijks leven en ten goede komen aan hun gezinnen en gemeenschappen.”

Belangrijkste succes: Verminderen van plastic voor eenmalig gebruik en voedselverspilling, evenals het berekenen van de afstand die hotelbenodigdheden moeten afleggen om te bepalen hoeveel koolstof wordt gegenereerd en ook een beleid van lokaal inkopen aanmoedigen.

Belangrijk punt: Het Ibis Styles Krabi Ao Nang Hotel, een middelgroot driesterrenhotel met 45 medewerkers, werd in 2023 lid van het CF-Hotels-platform om zich aan te sluiten bij de strijd tegen klimaatverandering. Het hotel heeft een milieucomité, met hotelmanager Suthan Piromnak als adviseur-voorzitter. Het doel is om dit jaar gecertificeerd te worden als milieuvriendelijk hotel op zilverniveau door het Departement Klimaatverandering en Milieu.

“We hebben weinig ervaring met groen beleid. We zijn begonnen met het aanmoedigen van medewerkers om te kijken hoe naburige hotels zoals het Deevana Plaza Hotel zo succesvol zijn geweest in het implementeren van hun groene beleid. Als eerste stap zijn we begonnen met het scheiden en op de juiste manier verwijderen van afval volgens de richtlijnen van de overheid, en ook met deelname aan duurzame activiteiten die regelmatig in Krabi worden gehouden,” zei Sutan.

Het hotel streeft ernaar het gebruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen en voedselverspilling te minimaliseren. Het heeft ook zonnepanelen op sommige plekken geïnstalleerd, is begonnen met het gebruik van meer milieuvriendelijke producten en breidt de groene ruimte uit. Plastic borden in de gastenkamers worden vervangen door houten borden, terwijl afval wordt gescheiden voor verwerking.

“We zijn begonnen met het berekenen van hoeveel koolstof wordt gebruikt door leveranciers bij het leveren van producten en zullen deze gegevens gebruiken om manieren te vinden om onze ecologische voetafdruk te minimaliseren. In plaats van dagelijks leveringen te ontvangen, overwegen we om dit te beperken tot alleen op maandagen, woensdagen en vrijdagen.

“Wat betreft water- en elektriciteitsbesparing, ons hotel is 12 jaar oud, dus het zal enige tijd duren om bepaalde problemen op te lossen, zoals het plaatsen van waterbesparende sanitaire voorzieningen in alle 206 kamers.”

Sutan is het erover eens dat toeristen tegenwoordig de voorkeur geven aan ‘groene’ hotels, wat betekent dat resorts milieuvriendelijke beleidsmaatregelen moeten implementeren die een positieve impact hebben, niet alleen op de eigendommen, maar ook op de bredere gemeenschap en samenleving.

“We zijn nog nieuw in de ‘groene hotel’-branche en moeten deelnemen aan meer observatieprogramma’s en workshops. We plannen ook om ons personeel te onderwijzen over de voordelen van groene praktijken, niet alleen in het hotel, maar ook in hun eigen leven, zodat ze deze kunnen toepassen in hun dagelijks leven en ten goede komen aan hun gezinnen en gemeenschappen.”

Close
Laatste reisblog
Close
© 2024 Tourism Authority of Thailand
Close
Wij gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media te bieden en om ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze sociale media-, advertentie- en analysepartners. View more
Cookies settings
Accepteren
Weigeren
Privacy & cookiebeleid
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het plaatsen van een bestelling of het registreren op onze site kan het zijn dat u gevraagd wordt om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Waar gebruiken we uw informatie voor?

Alle informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons beter in te spelen op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website-aanbiedingen te verbeteren op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden verstrekt zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het aangekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor het verwerken van bestellingen, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren een verscheidenheid aan beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te waarborgen wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of opent. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle verstrekte gevoelige/kredietinformatie wordt verzonden via Secure Socket Layer (SSL)-technologie en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway-providers, die alleen toegankelijk is voor degenen met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie wordt uw privé-informatie (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of diens serviceprovider naar de harde schijf van uw computer overdraagt via uw webbrowser (indien u dit toestaat), waardoor de systemen van de site of serviceprovider uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden). We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden en te verwerken, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, advertenties bij te houden en geaggregeerde gegevens over siteverkeer en site-interacties samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen bieden. We kunnen contracten afsluiten met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders mogen de informatie die namens ons wordt verzameld alleen gebruiken om ons te helpen ons bedrijf te beheren en te verbeteren. Als u dat liever hebt, kunt u ervoor kiezen om elke keer dat er een cookie wordt verzonden een waarschuwing te ontvangen, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Net als bij de meeste websites kunnen sommige van onze diensten niet correct functioneren als u cookies uitschakelt. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze websites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u wilt afzien van Google Analytics-monitoring van uw gedrag op onze sites, kunt u deze link gebruiken (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/).

Maken we informatie bekend aan externe partijen?

We verkopen, verhandelen of anderszins geven we uw persoonlijk identificeerbare informatie niet over aan externe partijen. Dit geldt niet voor vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het beheren van onze website, het uitvoeren van onze bedrijfsactiviteiten of het verlenen van diensten aan u, mits deze partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen uw informatie ook vrijgeven wanneer we van mening zijn dat dit gepast is om te voldoen aan de wet, onze sitebeleid te handhaven of om de rechten, eigendommen of veiligheid van onszelf of anderen te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of ander gebruik.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We zullen u meer vragen stellen voor verschillende diensten, waaronder verkoopacties. Tenzij anders vermeld, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen tijdens de registratie voor bepaalde diensten (bijvoorbeeld professionele netwerken) ook enkele andere, vrijwillige vragen stellen, zodat we een duidelijker beeld van u krijgen. Dit stelt ons ook in staat om diensten voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, kunnen we naast de gegevens die u aan ons verstrekt wanneer u zich registreert, ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen wat u interessant zou kunnen vinden. Deze 'profilering'-informatie is afkomstig van verschillende bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of van bronnen zoals enquêtes en peilingen waar u toestemming hebt gegeven om uw gegevens te delen. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met ons te delen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Na registratie, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze voor u interessant zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u hebt gelezen op onze website. U kunt op elk moment besluiten deze e-mails niet meer te ontvangen en u kunt zich op elk moment afmelden. Inloggen met sociale netwerkgegevens Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, geeft u Facebook toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie, die vervolgens worden gebruikt om een profiel te vormen. U kunt ook uw afbeelding van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen te delen. Als u de app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, geeft u Google toestemming om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie, die we vervolgens gebruiken om een profiel te vormen. U kunt uw afbeelding van Google gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u besluit te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u ons uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben wij geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen wij uw avatar (de kleine afbeelding die naast uw tweets verschijnt) en uw Twitter-gebruikersnaam.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We voldoen aan de vereisten van de Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA); we verzamelen geen informatie van personen jonger dan 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van ten minste 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een 'Mijn gegevens'-pagina (ook bekend als Dashboard), waar u uw persoonlijke gegevens op elk moment kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt deze pagina bereiken vanaf de meeste pagina's op de site – klik gewoon op de link 'Mijn gegevens' bovenaan het scherm wanneer u bent ingelogd.

Online privacybeleid alleen

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die via onze website wordt verzameld en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings